Drie van de vijf dierenweides staan leeg in Nieuwegein

Bij levensgevaarlijk overgewicht denk je misschien eerder aan mensen, dan aan dieren. Maar op kinderboerderij de IJsselstee staan flink wat dieren op een streng dieet. De dieren leefden eerst in diverse dierenweides in Nieuwegein. Nieuwegein heeft maar liefst vijf dierenweides, namelijk in de wijken Hoog Zandveld, Batau, Wenkebach, Zuilenstein en Galecop. Maar er werd hen zó vaak iets toegestopt, dat de gemeente besloot ze weg te halen bij drie van deze dierenweides. Tot groot verdriet van omwonenden, die soms wel dagelijks naar de diertjes gingen kijken.

Sandra Frowyn kijkt uit op de nu lege dierenweide in de wijk Galecop. Ze baalt op z’n zachts gezegd dat de weide leeg is. “Buiten het feit dat ik het heel saai en leeg vind, vind ik het ook heel triest voor de dieren. En voor de mensen die hier wonen. We hebben veel oudere mensen in de buurt, veel mensen met kleine kinderen, die hier meerdere keren per dag komen. En nu is er gewoon niks meer.”

Frowyn wil alles doen om de dieren, onder meer schapen, kippen en kalkoenen, weer terug te krijgen en heeft zich verenigd in een Facebookgroep. “Veel mensen uit de buurt willen helpen, een stukje overnemen. We hebben al contact met mensen die opgeleid zijn voor dierverzorging, die willen ook gratis meehelpen. Als we maar om tafel kunnen en er gecommuniceerd wordt met de buurtbewoners.”

De buurt vindt dat ze te weinig betrokken worden bij het geheel. Er zijn bordjes opgehangen waarop staat dat je de dieren niet mag voeren, maar vlak daarna zijn de dieren al weggehaald. Buurtbewoners hebben het idee dat ze niet de kans hebben gekregen om de situatie te verbeteren.

Maar zo zit het niet helemaal, zegt wethouder John van Engelen. “In Nieuwegein zijn 5 dierenweides, namelijk in de wijken Hoog Zandveld, Batau, Wenkebach, Zuilenstein en Galecop. Drie van de vijf dierenweides staan op het moment leeg. Nieuwegein stelt dierenwelzijn voorop en heeft daarom de dieren verplaatst naar de kinderboerderij. De dieren hebben ernstig overgewicht. Dit is ontstaan doordat de dieren door bezoekers bijgevoerd worden. Ondanks bordjes bij de weides met het verzoek om dit niet te doen. De dieren ondervinden hierdoor allerlei lichamelijke problemen. Spijtig genoeg hebben we op laste van de dierenarts ook een aantal dieren moeten laten inslapen. In de kinderboerderij staan de dieren nu onder strikte controle van de medewerkers, om weer op een gezond gewicht te komen.

Dierenverzorger Yvo Zwart van kinderboerderij de IJsselstee, waar de veel te dikke dieren nu op water en hooi leven, legt uit hoe je kan zien dat de schapen overgewicht hebben. “Het borstbeen staat helemaal dik. Dat is een vetophoping en die krijgen ze over het hele lijf. Op die plekken zie je veel vervetting. Het is eerst de buitenkant, dan krijg je inwendig heel veel vet.” En dat is levensgevaarlijk, legt hij uit. “Deze schapen zijn obees, net als bij mensen.”

Maanden op dieet
De remedie is een streng dieet. En dat duurt erg lang. “Met sommige schapen zijn we al weken bezig, maar met sommigen ook al maanden.”

Of de dieren nog terugkeren naar de dierenweide, dat is nog onduidelijk. Wethouder Van Engelen gaat in gesprek met buurtbewoners. “Om te kijken wat ze graag willen en hoe ze dat ingevuld willen hebben. Het moet wel kunnen en passen in dierenwelzijn. Want op deze manier is het niet goed gegaan en hebben we echt moeten interveniëren.”

De gemeente Nieuwegein is vooralsnog niet van plan om de dierenweides te sluiten. Stichting Nedereind stopt per 1 september 2023 weliswaar met haar diensten. Maar het beheer van de dierenweides wordt overgenomen door de medewerkers van de kinderboerderij.

Buurtplein Batau bijna weer open voor bezoekers

Vanaf maandag 18 september kan Buurtplein Batau weer open. In de nacht van zaterdag 19 augustus is een grote lekkage ontstaan in de keuken van het buurtplein. Hierbij is zo’n 10.000 liter water het buurtplein ingestroomd en dit heeft voor veel waterschade gezorgd. Ondanks de inzet van de vele vrijwilligers bleek het onmogelijk om direct na het weekend van 19 augustus weer open te gaan. Er was teveel schade. Zoe moest de pvc-vloer weggehaald worden, er was kortsluiting en een deel van het meubilair was beschadigd. Hierdoor moesten alle activiteiten worden geannuleerd.

De afgelopen weken is een team bezig geweest met herstelwerkzaamheden op Buurtplein Batau. ‘Zo zijn de bank in de ontmoetingsruimte, een deel van de bar, een aantal kasten en de vloer verwijderd. De kortsluiting in de keuken is verholpen en gelukkig hoeven er geen apparaten vervangen te worden. Onder de pvc-vloer ligt gelukkig een mooie tegelvloer die wij willen behouden, dus deze zal in de week van 11 september behandeld worden, zodat deze gebruikt kan worden. Wij hebben het gastenteam gevraagd hoe zij de nieuwe uitstraling van het buurtplein graag willen zien, dus daar gaan wij nu mee aan de slag’ aldus Movactor.

Waarom werd het hele Buurtplein gesloten?
Movactor: ‘Deze lekkage heeft alleen in de keuken en ontmoetingsruimte plaatsgevonden, maar toch hebben wij besloten dat het hele buurtplein niet open kan. Dit hebben wij om verschillende redenen gedaan. In de Geynwijszaal (achterste ruimte in de gang) is een aantal maanden geleden een lekkage ontstaan, waardoor deze ruimte al niet bruikbaar was. Hier staan dag en nacht warmtedrogers. Ook in het atelier is een droger geplaatst, omdat deze ruimte ook vochtig was door de lekkage ernaast, waardoor deze ruimte erg warm is en niet prettig om lang in te zitten. Dit betekent dat alleen het gespreksplein en de beweegzaal nog te gebruiken zijn. Wij vinden het niet veilig om door de ontmoetingsruimte te lopen, door alle losliggende spullen die daar liggen. Ook zouden wij geen drinken kunnen verzorgen als er aan de achterkant van het buurtplein een activiteit plaatsvindt. Daarnaast moet de hele ontmoetingsruimte worden leeggehaald als de vloer wordt behandeld, en daar hebben wij de ruimtes achter voor nodig. Dit alles heeft ons doen beslissen dat wij het gehele buurtplein tijdelijk sluiten.’

Weer open!
Vanaf maandag 18 september kan Buurtplein Batau gelukkig weer open. De werkzaamheden zullen dan nog niet helemaal klaar zijn. Er is namelijk een lange levertijd voor een aantal spullen die nodig zijn. Maar het buurtplein zal dan wel genoeg hersteld zijn om weer van het buurtplein gebruik te kunnen maken.

Prentbriefkaart van de week

Naast het nieuws vindt u op De Digitale Stad Nieuwegein ook veel informatie over het heden en het verleden van de dorpen Jutphaas en Vreeswijk. Kijk eens naar de rubriek: Toen & Nu of De Oude PEN en de Prentbriefkaart van de week. Deze week een kaart met een gezicht over het Merwedekanaal op een rij panden aan de Dorpsstraat te Jutphaas uit het oosten.

Het belang van de prentbriefkaart voor de historische wetenschap is lange tijd door de archief beherende instanties onderschat. Toch zijn het juist de prentbriefkaarten, die ons een aardig beeld geven van de veranderingen in onze samenleving.

De kaart komt uit 1902  en is uitgegeven door P. Smit. De drukker is bij ons niet bekend. De ansicht is in zwart/wit en gemaakt naar een foto van Smeekers & van Schaik uit Utrecht.

‘Fietsfoto van de maand’

Clarion Wegerif van de Fietsersbond Nieuwegein, vertelt elke maand met één Nieuwegeinse fietsfoto met bijschrift wat haar bezighoudt of treft. Deze kunt u iedere maand bekijken op De Digitale Stad Nieuwegein. Deze week: ‘over het fietsklimaat in Nieuwegein’ aldus Clarion.

Clarion: ‘Werken aan het fietsklimaat in Nieuwegein is soms best frustrerend. Het is een beetje zoals op de foto: een stel roestige fietsen op de voorgrond, op een route die al jaren om verbetering schreeuwt. Gelukkig daarachter een fietser die lekker met haar hond een ommetje maakt. Wat vind jij van het fietsklimaat in Nieuwegein? Vul de enquête voor fietsgemeente 2024 in – wie weet win je zelfs een fiets!’

Provincie Utrecht wil tóch spoorbomen bij tramoverweg Koekoekslaan

Er moeten toch spoorbomen komen bij de tramoverweg op de Koekoekslaan nabij het Sint Antonius Ziekenhuis. Afgelopen maandag gebeurde hier het zoveelste ongeluk tussen een tram en een personenauto. Al jaren wordt gediscussieerd over spoorbomen, maar eerder zag de provincie de noodzaak niet. Tot nu, want in de commissievergadering van de Provinciale Staten is vanmiddag de kwestie besproken.

Verantwoordelijk gedeputeerde André van Schie zegde daarin toe dat er extra maatregelen moeten komen. Tramongelukken zijn niet onbekend in Nieuwegein. In het voorjaar van 2021 ontspoorden drie trams na een botsing met een auto. Toenmalig gedeputeerde Schaddelee zei naar aanleiding van die ongelukken geen reden te zien om de overwegen beter te beveiligen met spoorbomen. Gedeputeerde André van Schie ziet het anders want hij gaf vanmiddag aan: “De veiligste oplossing aan de Koekoekslaan is het plaatsen van overwegbomen.” De provincie en gemeente Nieuwegein moeten daar samen in optrekken. Op korte termijn worden daarnaast al extra maatregelen genomen om de overweg beter zichtbaar te maken.

De afgelopen tijd heeft de provincie onderzoek gedaan naar de veiligheid van de trams. Bij dat onderzoek, dat in de afrondende fase zit, zijn twintig tramkruisingen in Nieuwegein en Utrecht bekeken. Bij de tramoverweg bij de Koekoekslaan, waar afgelopen maandag een tram ontspoorde na een aanrijding met een auto, zijn “de zichtlijnen onvoldoende”, luidt de conclusie. Ook dwingen de stoplichten het wegverkeer niet voldoende om op tijd stil te staan.

Eerst slachtoffers
Omwonenden gaven eerder al aan dat de overgang onveilig was en dat de verkeerslichten beter afgesteld moeten worden. “Mijn stoplicht ging vorige week op groen, terwijl de tram nog over de kruising met de Richterslaan reed”, zegt Jessica. “Als ik direct ging rijden toen het groen werd, was ik misschien wel tegen de achterkant van de tram aangereden.” Haar moeder maakte eerder iets vergelijkbaars mee. “Die reed door oranje, en terwijl ze het spoor overstak begonnen de trams al met rijden.”

Gerben Horst, gemeenteraadslid voor het CDA in Nieuwegein, pleit al jaren om te kijken waar slagbomen zin hebben. “Het is onbestaanbaar dat er eerst slachtoffers moeten vallen voordat er kritisch gekeken wordt. In de beoordeling van de kruisingen kijken de provincie en de gemeente te veel naar de papieren werkelijkheid.”

Het ongeluk op de kruising met de Koekoekslaan van maandagavond is de derde in vijf jaar tijd. Er staan geen slagbomen. “Het betreft altijd een tram uit de richting IJsselstein en een auto vanuit oostelijke richting”, vertelt Horst. “‘s Avonds staat de zon laag en word je als automobilist verblind. Dan zie je een verkeerslicht niet of onvoldoende. Ook hoor je in de auto misschien de bel niet. De tram zien aankomen is moeilijk, omdat er allemaal struiken staan.”

Files
Of er op alle twintig kruisingen uit het provincieonderzoek slagbomen gaan komen, is nog niet duidelijk. De provincie benadrukt dat slagbomen ook nadelen hebben. “Weggebruikers staan vaak meermalen per uur voor een gesloten slagboom, wat leidt tot files. Ook kruipen ongeduldige mensen soms onder slagbomen door, met alle gevolgen van dien. De inrichtingen van kruispunten is daarmee maatwerk, en slagbomen zijn niet overal de beste oplossing.”

Daarom wil de provincie niet alleen de mogelijkheid van spoorbomen onderzoeken. Een nieuwe campagne moet weggebruikers ook bewuster maken van de gevaren. “Het negeren van een rood stoplicht, bewust of door afleiding, leidt in alle gevallen tot een gevaarlijke situatie”, zegt een woordvoerder van gedeputeerde Van Schie.

“De vraag is of weggebruikers bewust rood licht negeren, of onbewust, hier hebben we geen onderzoek naar gedaan. Trambestuurders zijn daar alert op, en worden hier in hun opleiding goed in getraind. Maar een tram heeft een behoorlijk lange remweg, ook bij lage snelheden. Daarom starten we over een aantal maanden opnieuw een campagne om weggebruikers bewust te maken van de langere remweg van trams.”

Met dank aan onze samenwerkingspartner RTV Utrecht

Bloemen op plek van omgekomen motorrijder

e motorrijder die gisteren om het leven kwam bij een ongeluk op de kruising tussen de Structuurbaan en de Ampèrebaan in Nieuwegein was een 23-jarige man uit Bilthoven. Dat bevestigt een woordvoerder van de politie. Vrienden hebben bloemen gelegd bij de plek van het ongeluk, waar hij gisteren frontaal in botsing kwam met een personenauto.

De ravage was gisterochtend rond 09.00 uur groot. Onder meer een traumahelikopter en meerdere ambulances kwamen ter plaatse, maar zij konden niets meer voor de motorrijder doen. Aanvankelijk kon de politie nog niets zeggen over de identiteit van het slachtoffer.

Actie ter nagedachtenis
Vrienden van het slachtoffer hebben bloemen en sjaals van FC Utrecht neergelegd op de plek van het ongeluk. DE overleden man was als supporter vaak te vinden op de Bunnikside in de Galgenwaard, waar de harde kern zit.

Op Social Media stromen veel condoleances binnen en wordt opgeroepen zondag in de wedstrijd tegen Feyenoord een actie te houden ter nagedachtenis aan Reaven, zoals de overleden man heet. Of dat ook gaat gebeuren, is nog niet duidelijk.

Over het ongeluk zelf is nog veel onduidelijk. De politie onderzoekt nog hoe de motor en de auto op elkaar konden botsen.

Foto: FCUFAN

Veel te doen in Rijnhuizen op Open Monumentendag

Tijdens Open Monumentendag, op zondag 10 september tussen 11.00 uur en 17.00 uur, is er van alles te doen in en om de bijzondere monumenten van Rijnhuizen. Bij de Fortwachter op Fort Jutphaas en Kasteel Rijnhuizen openen hun deuren, voor een middag vól verhalen en avontuur.

Alleen of onder begeleiding van een gids kunt u samen met uw (klein)kinderen dwalen door dit bijzondere erfgoed van Nieuwegein. Ook kun je de hele middag struinen over de kunstmarkt van Stichting Kunstgein op het Forteiland. En daar is meer te doen! Bij  de Fortwachter verzorgt een mooi programma voor jong en oud. Tussen 11 en 17 uur beleef je een levend kunstwerk, kun je bodemschatten speuren, leren hoe schapendrijven wordt gedaan en kun je darten, kogelstoten en boogschieten.

Verhalen over de historie van Rijnhuizen kun je verzamelen tijdens je wandel- of fietstocht door Rijnhuizen. Bij het kasteel en op het Forteiland zelf kun je een boekje halen met alle verhalen en locaties erop. Verzamel alle verhalen over de geschiedenis van Rijnhuizen! Deze gaan onder andere over het ontstaan van Jutphaas en Rijnhuizen, de invloed van handel, de held en de waterpomp en onze lokale heldin: Anna van Rijn.

Bezoek kasteel Rijnhuizen, het voormalige huis van Anna van Rijn, en kom nog meer te weten over deze bijzondere vrouw. Het kasteel wordt opengesteld en er worden rondleidingen verzorgd door de bijzondere kasteeltuin én door het kasteel zelf. Wie de historie van Nieuwegein liever vanaf het water bewondert, kan opstappen op één van de boten die deze dag tussen de Museumwerf en kasteel Rijnhuizen vaart.

Naast een blik in het verleden kunt u tijdens Open Monumentendag ook meer te weten over de toekomst van Rijnhuizen. Club Rhijnhuizen vertelt u graag meer over de nieuwe woningen en laatste ontwikkelingen.

We sluiten deze bijzondere middag om 16.00 uur af met een optreden van het zangkoor Cantare, als onderdeel van OP Rijnhuizen. Het programma:

Bij de Fortwachter | 11:00 tot 17:00:
+ kunstmarkt, doorlopend
+ diverse activiteiten en demonstraties voor jong en oud, doorlopend
+ poffertjes en andere lekkernijen
+ optreden Cantare OP Rijnhuizen, 16:00

Kasteel Rijnhuizen | 11:00 tot 16:00:
+ rondleidingen door het kasteel
+ rondleidingen door de tuin
+ boottochten tussen de museumwerf en kasteel Rijnhuizen
zie het tijdtabel op locatie, er zijn meerdere rondleidingen en afvaarten

 

Verbeterde camera voor de iPhone 15

Nu we het liefst ieder moment willen vastleggen en nagenoeg niet meer zonder telefoon de deur uitgaan, kan een goede camera op je telefoon eigenlijk niet ontbreken. Geen gesleep meer met een camera op vakantie; je telefoon doet het net zo goed en daarmee plaats je de (mooiste) foto’s ook nog eens direct op social media. Geen wonder dat de keuze voor een telefoon vaak samengaat met een goede camera als vereiste. Bij Apple is de camera voor de iPhone constant in ontwikkeling, en ook de nieuwe iPhone 15 belooft weer een flinke stap vooruit te zijn.

Van één naar drie camera’s
Vanaf de iPhone 11 Pro komen de maar liefst drie verschillende cameralenzen om de hoek kijken. De overgang van één enkele lens naar het dual-camerasysteem was al een groot verschil, en Apple doet er met drie lenzen nog een schepje bovenop. De drie lenzen bestaan uit twee groothoeklenzen en een telelens. De eerste twee om zoveel mogelijk van de omgeving te kunnen vastleggen (waarvan de één nog meer uitzoomt dan de ander), de derde juist om goed in te kunnen zoomen.

iPhone 15: het nieuwste model
De lancering van de iPhone 15 staat voor het najaar op het programma. Het nieuwste Apple-model biedt allerlei nieuwe functionaliteiten, waaronder ook weer een verbeterde camera. Zo zal de iPhone 15 naar verluidt een 48 MegaPixel-camera bevatten, en uiteraard de drie verschillende cameralenzen. Daarnaast kan de telefoon ook in donkere omstandigheden relatief goede foto’s maken door de vergroting van de sensor.

Goede camera, goede bescherming
Waar je een goede camera graag beschermt tegen schade, is dit voor je iPhone met camera net zo noodzakelijk. Een telefoonhoesje beschermt tegen stoten en krassen, en vormt daarna een beschermende laag om de camera van je telefoon. Hoesjes zijn er in verschillende vormen en maten, denk bijvoorbeeld aan een hoesje dat je over je scherm heen klapt, een hoesje met standaard of alleen een backcover. Zo kun je bij Smartphonehoesjes bijvoorbeeld een iPhone 14 hoesje kopen met een opstaande rand rond de camera. Ook voor de lancering van het nieuwste model kun je goed voor een iPhone 15 hoesje van smartphonehoesjes kiezen.

Kortom, de wereld van de mobiele camera’s staat niet stil. Apple is zeer vooruitstrevend met maar liefst drie verschillende lenzen op de nieuwste telefoonmodellen, en de kwaliteit van de camera belooft in de toekomst alleen maar te verbeteren.

Prinses Beatrixsluis op Open Monumentendag: rondleiding, patrouilleschip en meer

De Prinses Beatrixsluis in Nieuwegein is op Open Monumentendag op zaterdag 9 september tussen 10.00 uur en 17.00 uur geopend. Neem deel aan een rondleiding om het meeste van het sluiscomplex te zien. Kom bijtijds om wachttijden zoveel mogelijk voor te blijven. Een kijkje nemen op een patrouilleschip van Rijkswaterstaat is ook mogelijk.

Rondleidingen
De sluis is het meest uitgebreid via de rondleiding te bekijken. De rondleiding gaat naar de bedienruimte en een van de heftorens en duurt ca een uur. Voor de rondleiding is de minimumleeftijd 8 jaar en geldt omwille van de veiligheid: één kind per volwassene. Deelnemers moeten trappen lopen, er zijn geen liften.

Je ziet sluismeesters aan het werk, de sluis is immers 24/7 in bedrijf. Je leert over de techniek van de sluis, over het onderhoud en de bijzonderheden van de 3e kolk. Op het balkon van de heftoren is prachtig uitzicht op het hele complex en de omgeving.

Patrouilleschip
Op het sluiscomplex kan iedereen op een afgezet gedeelte vrij rondkijken. Er is een infostand aanwezig en voor kinderen een schminker en kleurplaten. Aan de noordkant van de sluis ligt langs het Sluispad de hele dag (calamiteiten daargelaten) een patrouilleschip. Iedereen kan een kijkje aan boord nemen.

Aanmelden en parkeren
Aanmelden is voor de rondleiding verplicht. Dit kan niet vooraf, maar alleen op het terrein bij een inschrijfbalie. Het kan, zeker in de middag, erg druk worden. Dus kom indien mogelijk bijtijds en houd rekening met een wachttijd.

Rijkswaterstaat verheugt zich op uw komst op het grootste, monumentale binnenvaartsluiscomplex van Nederland. Kom svp indien mogelijk met de fiets. Bij de sluis is weinig parkeergelegenheid. Bij onverhoopt extreem slecht weer kan de dag helaas niet doorgaan.

Door de jaren heen
Rijkwaterstaat beheert meer dan 200 monumenten zoals sluizen, stuwen, bruggen, vuurtorens en tunnels. Ze zijn allemaal door de jaren heen veranderd. Op 9 september is publiek op 9 monumenten welkom. Rijksmonument Prinses Beatrixsluis stamt uit 1938. Er is veel veranderd: uitgebreid en gemoderniseerd. Maar ook oorspronkelijke technieken zijn in gebruik gebleven en het complex is bij de aanleg van de 3e kolk qua aanzicht zelfs flink teruggebracht naar de historische staat. Monument-waardig!

MyWheels lanceert deelauto’s in Nieuwegein: Duurzame mobiliteit binnen handbereik

De Nederlandse marktleider in deelvervoer, MyWheels, zet een nieuwe stap richting duurzame mobiliteit door haar aanbod uit te breiden naar Nieuwegein. Als reactie op de toenemende vraag naar milieuvriendelijk transport worden er vijf deelauto’s in Nieuwegein geplaatst.

Deze stap is bedoeld om Nieuwegeiners een toegankelijke en duurzame alternatieve mobiliteitsoplossing te bieden. De auto’s zijn strategisch geplaatst in verschillende wijken, namelijk Fokkesteeg, Batau, Zuilenstein en Blokhoeve. Binnenkort wordt een vijfde locatie toegevoegd aan het aanbod.

“We merken vaak dat de randgebieden van grote steden, zoals Nieuwegein, aantrekkelijk zijn voor stedelingen die naar de buitenwijken verhuizen. Dit sluit naadloos aan bij onze doelgroep. De aanwezigheid van deelauto’s maakt duurzaam vervoer nu binnen handbereik voor hen,” aldus Dani Sprecher, Manager Public Affairs en Plaatsingsstrategie van MyWheels.

Blik op de toekomst
Met oog op de toekomst zal MyWheels het aanbod aan deelauto’s in Nieuwegein blijven uitbreiden op basis van de behoeften en het gebruikspatroon van de gebruikers. Deze stap benadrukt het voortdurende engagement van MyWheels om duurzame mobiliteit te bevorderen.

“We zijn verheugd om te kunnen bijdragen aan de Nieuwegeinse gemeenschap en de lokale duurzaamheidsinitiatieven te ondersteunen. Onze missie is om mobiliteit gemakkelijker, flexibeler en milieuvriendelijker te maken,” voegde Dani Sprecher toe.

Over MyWheels
MyWheels is ervan overtuigd dat er maar een miljoen auto’s nodig zijn om Nederland mobiel te houden. Zo creëert MyWheels meer ruimte op straat, meer ruimte voor groen en leveren we een belangrijke bijdrage aan het milieu. Met 2.900 deelauto’s, waarvan 60 procent elektrisch, is MyWheels marktleider en het grootste autodeelplatform van Nederland.

Het is de ambitie om in 2023 de groei van MyWheels voort te zetten, zodat zij nog meer impact maken op het gebied van emissiereductie en de krapte in de openbare ruimte. Verder blijven zij hun vloot verder uitbreiden, met alleen nog elektrische voertuigen. Dit draagt bij aan één van de doelstellingen: vanaf 2025 volledig elektrisch.