Vernieuwde MediaMarkt Nieuwegein zal donderdag 28 april worden heropend

MediaMarkt zit al ruim 11 jaar in Nieuwegein. De ca. 55 medewerkers zijn dagelijks druk om de jaarlijks duizenden bezoekers te adviseren over de aanschaf van hun elektronica. Op donderdag 28 april wordt de vernieuwde winkel feestelijk geopend door wethouder Ellie Eggengoor van o.a. economische zaken.

“Na 11 jaar was het tijd de winkel te actualiseren. In de loop van de tijd is deze van het merk Saturn aangepast naar Mediamarkt en is de inrichting telkens geoptimaliseerd aan de wensen van de klanten. Echter de moderne consument wil op elk uur van de dag kunnen winkelen, in een winkel met persoonlijk advies of uit het ruime productaanbod online zelf een keuze kunnen maken, en daarna ophalen of laten bezorgen. Zij verwachten met hun OmniChannel gedrag ook een winkel en online omgeving die daarbij past. De MediaMarkt website is vorige week vernieuwd en onze winkel is daarvoor nu ook aangepast,” aldus chief customer officer Wouter Rodenberg.

Wat is er veranderd
De winkel is geheel vernieuwd en heeft een nieuwe MediaMarkt look & feel. “Het assortiment is geoptimaliseerd en afgestemd op de wensen van de consumenten. Deze is niet alleen eigentijds, maar vooral ook praktisch ingericht naar de behoefte van de klant.” Door het nieuwe ontwerp zijn afdelingen en producten makkelijk vindbaar.

“De medewerkers zijn voorzien van een smartphone waarmee producten die onverhoopt niet op voorraad zijn, toch te laten leveren zijn – ophalen of bezorgen – aan de klant. Verder staat centraal in de winkel een ‘Smart Bar’ waar snel een scherm van een telefoon vervangen kan worden, een screenprotectie kan worden aangebracht of een laptop klaar voor gebruik kan worden gemaakt.”

Het ontzorgen van de klanten staat volgens Rodenberg voorop. “Veel services worden direct uitgevoerd waardoor de klant niet nogmaals terug hoeft te komen. Maar ook als een product geruild of gerepareerd moet worden kan de klant snel en vakkundig worden geholpen bij de Service afdeling.” De OmniChannel ervaring wordt voor hem het duidelijkst zichtbaar door de Pick-up service. “Vanuit het pick up punt kunnen klanten hun thuis online bestelde product binnen 30 minuten ophalen in de winkel.”

De opening
Op donderdag 28 april om 10.00 uur heropent Wethouder Ellie Eggengoor samen met chief customer officer Wouter Rodenberg en regio directeur Hans Hogenhuis de winkel. Daarna zal de wethouder en andere aanwezigen worden rondgeleid in de nieuwe winkel.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk