De uitvoering van de matches die tijdens de Beursvloer Nieuwegein op 18 november jl. zijn gesloten, is in volle gang. Maatschappelijke organisaties en bedrijven zoeken elkaar op en komen tot mooie samenwerkingen. Zo hebben twee medewerkers van Blömer meegeholpen met het kerstfeest – en diner bij de Dagsoos waarbij de Rabobank zorgde voor 80 maaltijden voor de deelnemers, mantelzorgers en vrijwilligers. Binnen Zinnig heeft een mooi ontwerp gemaakt voor een kroonluchter in de speelhal van kindercentrum Skippy en de Volksuniversiteit heeft haar nieuwsbrieven voor het eerst digitaal gestuurd door de hulp van Topshelf Media. Dit is slechts een kleine greep uit de 120 matches die er in totaal zijn gemaakt tijdens de Beursvloer.
Maar het matchen gaat ook na de Beursvloer door. Zo had Marja de Ruiter van de SWN nog een openstaande vraag voor ‘TijdVoorElkaar’, een project om buurtbewoners met elkaar in contact te laten komen zodat zij elkaar leren kennen en elkaar kunnen helpen. Om dit project te promoten en bekend te maken organiseert Marja regelmatig het ‘bakkie in de buurt’. Buurtbewoners worden uitgenodigd om samen koffie te drinken, informeel en op straat. Voor deze activiteit was zij nog op zoek naar een bakfiets. Cees van Suylekom van het Kleur-, geur- en smaakcentrum had nog een bakfiets staan en wilde die met alle plezier aan haar schenken. Hij vindt het zo’n mooi initiatief dat hij besloot om ook nog een cheque te overhandigen ter waarde van 500 euro. De Ruiter: “Ik ben hier heel erg blij mee. Door deze bijdrage kunnen we straks een leuke eetactiviteit organiseren voor bewoners die wat meer sociale contacten goed kunnen gebruiken. Als tegenprestatie rijdt de bakfiets rond met het logo van het Kleur-, geur- en smaakcentrum. Daarnaast wordt Van Suylekom uitgenodigd bij het etentje met de buurtbewoners. “Dan kan ik hem met eigen ogen laten zien wat het project inhoudt. En dan kan hij ook een keer lekker aanschuiven zonder zélf te hoeven koken!” aldus Marja de Ruiter.Hanneke Weesie van Samen voor Nieuwegein, organisator van de Beursvloer: “Het is mooi om te zien dat er tijdens de Beursvloer nuttige contacten zijn gelegd, die ook na de Beursvloer nog uitmonden in een mooie match!” Wegens het succes wordt de Beursvloer in het najaar van 2011 weer georganiseerd.
Ontdek meer van De Digitale Stad Nieuwegein
Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.