Schop in de grond voor vernieuwing regionale tramlijn

Vanaf medio september zullen reizigers in de tram en op de haltes in Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein steeds vaker graafwerkzaamheden zien. BAM Infra Rail B.V. voert dit werk uit in opdracht van het trambedrijf van de provincie Utrecht als opmaat naar een grootschalige vernieuwing van de trambaan in de zomer van 2020.

In de periode juni-augustus 2020 vernieuwt BAM gedurende drie maanden de tramlijn in Nieuwegein-Zuid en IJsselstein. Om de lijn geschikt te maken voor nieuwe trams worden alle haltes langs de gehele trambaan verlaagd en verlengd. De graafwerkzaamheden zijn nodig om langs het spoor en bij de haltes een actueel beeld te hebben van de kabels in de grond. Daarvoor worden proefsleuven gegraven van ongeveer een halve meter breed tot circa een meter diep.

Tramhaltes blijven toegankelijk
Alle tramhaltes blijven tijdens de werkzaamheden toegankelijk. Reizigers verzoeken we omwille van hun eigen veiligheid zoveel mogelijk uit de buurt van de proefsleuven te blijven bij het betreden en verlaten van de tramhaltes. Het graven van de proefgleuven vindt voornamelijk overdag plaats langs het gehele tracé van de trambaan in Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein.

Het graafwerk vindt zowel bij de haltes plaats als langs het spoor. Sleuven die worden opengemaakt in de grond zullen met lint of een tijdelijk hek worden afgezet, ter bescherming van de veiligheid van mensen in de directe omgeving. Zodra de werkzaamheden aan een sleuf gereed zijn wordt deze direct weer dichtgemaakt. Aan het einde van elke werkdag zullen nooit sleuven open blijven.

Het werk aan de proefsleuven duurt ongeveer een maand tot medio oktober 2019.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk