De prijs van een online bril met de service van de offline opticien

Hoewel retailers zich zorgen maken over leegstaande winkels in stads- en dorpskernen, gaat het juist goed met de brillenbranche en lijkt het aantal opticiens alleen maar te groeien. Ook Nieuwegein mag met zes opticiens in het stadscentrum niet klagen over gebrek aan keuze. Daarnaast veroveren brillenaanbieders ook de online markt en weten ze door hun vaste lage prijzen de interesse van klanten te wekken. Maar het opmeten van ogen en afstellen van monturen blijft mensenwerk en het is wel zo gemakkelijk om hiervoor even de plaatselijke opticien binnen te kunnen lopen. De aantrekkelijke prijzen en grote verscheidenheid aan brillen in een online shop, gecombineerd met de service van een fysieke winkel, klinkt dan ook als de perfecte deal voor de consument.

Brillen uit Berlijn
Een online brillenaanbieder die dit samenwerkingsmodel tussen on- en offline shops al een aantal jaar als uitgangspunt neemt is Mister Spex. De in 2007 in Berlijn opgerichte onderneming heeft als doel zijn klanten een omvangrijke service aan te bieden. Op de website van Mister Spex kunnen klanten hun bril of contactlenzen uitzoeken en bestellen. Wanneer er nog getwijfeld wordt, bestaat er de mogelijkheid om maximaal vier monturen gratis thuis uit te proberen. Het opmeten van de ogen kan kosteloos bij de dichtstbijzijnde Mister Spex partneropticien. Samen met de resultaten van de meting gaat de uitgekozen bril naar de werkplaats in Berlijn, waarna de bril binnen een paar dagen gratis wordt thuisbezorgd. Toeval of niet, tijdens de Berlin Fashion Week afgelopen maand was de bril het modeaccessoire van het event.

Partnership met Mister Spex
Naast de consument, profiteert ook de offline brillenwinkel van het partnerprogramma. De opticiens krijgen bij een oogmeting een vast bedrag aan commissie over de aankoop bij Mister Spex. Een ander voordeel van dit partnerprogramma is de grote potentiële doelgroep van consumenten die via de Mister Spex website op zoek gaat naar een lokale partneropticien. Al 550 Europese opticiens hebben een partnership met Mister Spex en ook in Nederland groeit het aantal offline brillenwinkels dat de samenwerking aangaat. Vooral in de regio Amsterdam, Den Haag en Rotterdam zijn al enige partneropticiens te vinden. In de provincie Utrecht is alleen Donker Brillen in Soest aangesloten. Een voorwaarde voor opticiens die willen deelnemen aan het Mister Spex samenwerkingsmodel is dat ze een zelfstandige onderneming zijn.

Om het bereik in Nederland te vergroten is Mister Spex altijd op zoek naar nieuwe samenwerkingen. Geïnteresseerden kunnen het formulier op de website van Mister Spex invullen om verdere informatie te ontvangen.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk