Creatieve ideeën voor het herontwerpen van een kleine kantoorruimte

Wist u dat u helemaal geen kostbare binnenhuisarchitect hoeft in te huren en massa’s geld hoeft uit te geven om uw kleine kantoor de moeite waard te maken? Er zijn verschillende bedrijfsideeën voor een klein kantoor die gemakkelijk uitvoerbaar zijn en een waanzinnig verschil kunnen maken. Het creatief herontwerpen van een kleine kantoorruimte kan uw werkplek interessanter, creatiever en professioneler maken. In deze blog presenteren wij enkele ideeën die u direct kunt toepassen.

1. ideeën voor kantoorinrichting voor kleine bedrijven
Als de ruimte beperkt is, overweeg dan eenvoudigere en compactere opties. Door middel van het vervangen van grote, stugge meubels voor minimalistische meubels die minder ruimte innemen en meer visuele impact hebben. Overweeg om kleine voorwerpen op te hangen of op te bergen op handige plaatsen, zodat er waardevolle ruimte overblijft op tafels of de vloer.

2. De ruimte aannemen zoals ze is
Een open kantoorinrichting is vaak een goede manier om een kleine kantoorruimte optimaal te benutten. Dergelijke kantoorinrichtingen staan erom bekend de grenzen weg te nemen en de dialoog te stimuleren om het creatieve denken tussen teamleden te bevorderen. Dit ontwerp begint met een combinatie van bureaus en het plaatsen van twee tot vier bureaus tegenover elkaar. Hierdoor kunnen teamleden vrijelijk gedachten en ideeën doornemen, hechtere, productievere en sterkere relaties opbouwen en een gevoel van eenheid realiseren.

3. Het creëren van toegewijde zones
Heeft uw kantoor verschillende werkplekken? Het verbeteren van deze zones en het vinden van manieren om doorgangen en een betere doorstroming te bieden, kan leiden tot duurzame kantoorontwerpideeën. Door aan de slag te gaan met speciale zones en het slim herinrichten van de ruimte kan de productiviteit en efficiëntie van de werknemers worden bevorderd. Het zal ook variatie brengen in de werkruimte, verschillende zones in het kantoor kunnen hun eigen functie krijgen en zo doelgerichter worden gebruikt.

Professionele ontwerphulp inschakelen? Kies voor turnkey
Wilt u deze ideeën als inspiratie gebruiken om een nieuwe kantoorruimte te ontwerpen die aan uw wensen voldoet en het plan door een professionele aannemer laten uitvoeren? Dan kan een turnkey project via newkantoor.nl een goede manier zijn om dit samen en met succes te realiseren.

De volledige planning en uitvoering van een turnkey of sleutelklaar project heeft verschillende voordelen. Ten eerste zijn er geen meerdere contracten of meerdere betalingen nodig. Dit komt doordat de opdrachtgever de aannemer alleen hoeft te betalen voor alle afgenomen diensten. Het goede nieuws is dat bouwbedrijven die sleutelklare projecten aanbieden gemakkelijk kortingen op hun diensten kunnen aanbieden. Dit houdt natuurlijk verband met het feit dat één enkele leverancier het project kan ontwerpen, vervaardigen en bouwen, waardoor de totale kosten van het project dalen. Het is ook gemakkelijker om een product van hogere kwaliteit te realiseren wanneer één bedrijf verantwoordelijk is voor het hele project, van concept tot voltooiing.

The Closet Sale bij Cityplaza: fashionista’s zijn ondernemer voor één dag

Een kast bomvol kleding, maar niets om aan te trekken: voor menig mode-enthousiasteling een bekend probleem. Tijdens The Closet Sale op Cityplaza krijgt iedereen daarom de kans om voor één dag zijn of haar eigen kledingzaak te openen. Zo krijgen ongedragen items een tweede leven: lekker duurzaam en bovendien levert de verkoop een leuk zakcentje op.

The Closet Sale
Vanaf 1 oktober zal er gedurende een half jaar iedere zaterdag en zondag een nieuwe ‘ondernemer voor een dag’ te vinden zijn bij The Closet Sale op Cityplaza aan Raadstede 27 te Nieuwegein. Tegen een kleine vergoeding krijgt deze persoon de kans om tweedehands kleding, accessoires en home deco geheel in eigen stijl aan de man te brengen. Voor kledingrekken, kapstokken, spiegels, decoratie en natuurlijk een toonbank is gezorgd. Indien gewenst kan men samen met vrienden of familie meedoen: hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Circulaire economie
Met dit initiatief stimuleert Cityplaza de circulaire economie. Hergebruik van kleding en aanverwante artikelen is tenslotte goed voor het milieu. Bovendien gaat de vergoeding van 17 euro naar het goede doel. Meer informatie over The Closet Sale, voorwaarden en inschrijven via The Closet Sale (cityplaza.nl).

Cityplaza Nieuwegein
Cityplaza te Nieuwegein wordt in de komende jaren getransformeerd tot Full Service Center. Een one-stop-shoplocatie waar boodschappen doen, winkelen, vrijetijdsbesteding, ontspanning, werken en andere dagelijkse behoeften samenkomen. Kortom: een plek die een steeds belangrijkere rol krijgt in het leven van de bezoeker.

Wereldhave versterkt partnership met Basic-Fit en creëert nieuwe bezoekreden voor Cityplaza

In lijn met de Full Service Center strategie voor een beter dagelijks leven, waarin actief wordt ingezet op functieverbreding van winkelcentra, sloot Wereldhave recent een nieuwe huurovereenkomst met sportketen Basic-Fit voor Cityplaza in Nieuwegein.

Het betreft een ruimte van 1.029 m² in Cityplaza aan de Raadstede 71 in de binnenstad van Nieuwegein. Basic-Fit opent naar verwachting medio eind december 2022 haar deuren.

Wereldhave is verheugd met de komt van Basic-Fit: “Bij het samenstellen van de huurdersmix in onze centra staat de klant centraal. Hoe kunnen we het dagelijks leven van onze bezoekers makkelijker, beter en ook leuker maken? De sterke formule van Basic-Fit sluit naadloos aan op de behoeften van onze doelgroep en creëert een nieuwe reden voor een bezoek aan Cityplaza.”, aldus Wereldhave Business Unit Manager Erik Kleemans.

Over Basic-Fit
Basic-Fit is met ruim 1.140 clubs de grootste fitnessketen van Europa. Het bedrijf is actief in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje waar meer dan 2,92 miljoen leden dagelijks werken aan het verbeteren van hun gezondheid en conditie. Basic-Fit heeft een transparant lidmaatschapsmodel en biedt een betaalbare, kwalitatief hoogwaardige fitnesservaring welke aansluit bij de fitnessbehoeften van actieve mensen.

Over Wereldhave – maak elke dag bijzonder
Wereldhave Full Service Centers dragen bij aan een leuker en gemakkelijker dagelijks leven. Een one-stop locatie waar boodschappen doen, winkelen, vrijetijdsbesteding, ontspanning, sporten, gezondheid, werken en andere dagelijkse behoeften samenkomen; ondersteund door slimme concepten én services. Door duurzaam te investeren op basis van klant- en omgevingsbehoeften, verrijken wij communities, met aandacht voor het milieu en hebben wij een positieve invloed op hoe mensen leven, werken en winkelen rondom onze locaties. Wereldhave Full Service Centers spelen een cruciale rol in het dagelijks leven van mensen in de grotere regionale steden in Nederland, België en Frankrijk. Voor meer informatie bezoek de website van Wereldhave.

Verscherpte toegangscontrole op recyclingstation aan de Utrechthaven

RMN merkt dat nog veel bezoekers van buiten de RMN gemeenten afval komen brengen of dat zij te veel wegbrengen. Daarom verscherpen wij de toegangscontrole op de recyclingstations aan. Brengt u binnenkort een bezoek aan het recyclingstation in uw gemeente, dan controleren wij bij de toegang of u daadwerkelijk in de betreffende gemeente woont. Ook bekijkt de medewerker wat en hoeveel er ingeleverd wordt.

Algemene toegangsregels
Wij vinden het belangrijk dat het er op onze recyclingstations veilig aan toe gaat. Daarom gelden er een aantal algemene toegangsregels tijdens uw bezoek:

  • Het recyclingstation is alléén bedoeld voor particulieren en niet voor bedrijven/verenigingen.
  • Houd bij een bezoek aan het recyclingstation uw legitimatie gereed;
  • Toegang tot het recyclingstation is alléén voor inwoners uit de betreffende gemeente (neem bijv. een poststuk mee om dit aan te tonen)
  • Fietsers en bezoekers te voet dienen ook aan te sluiten in de wachtrij (i.v.m. de veiligheid).
  • Afhankelijk van het aantal bezoekers bepalen onze medewerkers hoeveel personen en/of auto’s het terrein op mogen.
  • Haal geen spullen uit de containers, dit is niet toegestaan.
  • Onze medewerkers bepalen de toegang van de laatste auto van de dag. Dit kan eerder zijn dan de genoemde sluitingstijd van die dag, vanwege de nog aanwezige auto’s op het terrein.

Wat kan ik inleveren op het recyclingstation?
Heeft u grofvuil, zoals kapot meubilair of lege (verhuis)dozen? Bedenk dan eerst of het misschien nog bruikbaar is voor iemand anders. Is dit niet het geval, breng het dan weg naar het recyclingstation.

Op het recyclingstation is het mogelijk om ruim 25 verschillende soorten afval/grondstoffen gescheiden in te leveren. De in te leveren hoeveelheden per materiaalsoort vindt u hier terug of in de gratis RMN app. Bij grote hoeveelheden puin en tuinafval is het vaak makkelijker om een bouwcontainer aan huis te huren.

Toen & Nu: ‘De Wilhelminastraat en ‘t Zand met de kar van Beukes’

Op de foto van Toen ziet u de Wilhelminastraat en ‘t Zand, met de ‘kar van Beukes.’ De foto moet genomen zijn voor 1956 want kort daarna kocht het gemeentebestuur van Vreeswijk de gronden op van ‘t Zand, De Hol, Kade, Molenstraat en de Wilhelminastraat. Dit ten behoeve van het saneringsgebied van de kom van Vreeswijk. Kort daarna werden bijna alle panden gesloopt ‘ter verbetering van woontoestanden in de kom van Vreeswijk.’

De foto van Toen is gemaakt vanuit de huidige Margrietstraat de Wilhelminastraat in. Eigenlijk meer een steegje. Dat was het vroeger ook. Aan beide horizonnen ziet u de Dorpsstraat.

Het pand op de zuidhoek was eertijds de dokterswoning. Dr. C.M. Snellen en dr. L.W. Buurman hadden hier hun praktijk. De Wilhelminastraat werd dan ook in de volksmond de dokterssteeg genoemd. Dus was eigenlijk nooit een echte straat.

Arend Bloemink ging afgelopen week eens op dezelfde plek kijken waar de foto van Toen gemaakt is. Nu is er niet veel meer over van wat er Toen stond. De panden aan de Dorpsstraat staan er nog wel. Zo kunt u het steegje in kijken, naar Nu de Margrietstraat. Daar waar Arend stond voor het maken van de foto van Nu.

20 oktober handelt Nieuwegein betrokkenheid op de Beursvloer

iverse bedrijven en maatschappelijke organisaties hebben zich al aangemeld voor de Beursvloer Nieuwegein op 20 oktober a.s. En opgeven kan nog steeds. Tussen 16.00 en 18.00 uur worden er die donderdag matches gemaakt in vraag en aanbod van vrijwilligerswerk. De Nieuwegeinse Beursvloer vindt plaats in het Horeca & Toerisme College van het ROC Midden Nederland en wordt als altijd geopend door burgemeester Frans Backhuijs. Meer informatie en aanmelden via de website van de Beursvloer.

Geld is taboe
Op de Nieuwegeinse Beursvloer wordt ‘gehandeld’ in vraag en aanbod van vrijwilligerswerk Bedrijven, lokale overheden, serviceclubs, verenigingen, maatschappelijke- en vrijwilligersorganisaties ontmoeten elkaar in een informele sfeer.

Vrijwilligers- of maatschappelijke organisaties en (sport)verenigingen vragen niet om geld maar om kennis, toegang tot netwerken, materiaal, faciliteiten en creativiteit. Of gewoon handen om het één en ander voor elkaar te krijgen. Uiteraard stellen zij hier iets tegenover. Bedrijven hoeven hun financiële middelen niet aan te spreken, maar maken juist gebruik van andere mogelijkheden om iets voor hun directe samenleving te betekenen.

Voorbeelden van een match
Een tennisvereniging wil graag een jeugdactiviteit organiseren. Daarvoor wordt tijdens de Beursvloer een match gesloten voor een workshop Vloggen. Als tegenprestatie mag de cursusleidster een keer komen tennissen op de club.

Betrokken Nieuwegein
Er hebben zich al diverse bedrijven en maatschappelijke organisaties aangemeld en inschrijven is nog steeds mogelijk. De laatste fysieke beursvloer was in 2019 en dit is weer de eerste kans op een fysieke Beursvloer met mooie matches. Burgemeester Frans Backhuijs zal de Beursvloer om 16.00 uur officieel openen. Notaris Marco Sutter bekrachtigt de matchovereenkomsten, accountant Jeroen Witteveen berekent de maatschappelijke waarde. Wethouder Guido Bamberg sluit de Beursvloer om 18.00 uur. Vervolgens worden de totaalresultaten van deze middag bekend gemaakt. Net als voorgaande jaren wordt deze middag begeleid door spreekstalmeester Edwin Koene.

‘Corona columns’ nu gebundeld in een boek

De columns die Willeke Stadtman van maart 2020 tot en met juli 2022 schreef voor de Digitale Stad Nieuwegein en de Digitale Nieuwegeiner zijn nu gebundeld in een boek met als titel: ‘In tijden van corona.’ Het boek geeft een fraai tijdsbeeld van de periode dat wij gebukt gingen onder de gevolgen van de pandemie. De eerste sinds de Spaanse griep in 1918!

Willeke Stadtman met haar boek

In 62 afleveringen wordt het verloop van de crisis geschetst, compleet met inkijkjes in haar eigen leven. Over de gevolgen van de lockdown, de catastrofe die zich voltrok in de ouderenzorg, de soms onnavolgbare aanpak van het kabinet, de opkomst van de antivaxers, de toenemende polarisatie in de samenleving en natuurlijk de onvermijdelijke persconferenties, starring Rutte en De Jonge. In elke aflevering valt er wel iets te grinniken.

Het boek is in eigen beheer door Willeke Stadtman uitgegeven en kost 10,- euro (kostprijs). Het boek is te verkrijgen bij de Bruna op winkelcentrum Muntplein. Rechtstreeks bij de schrijfster kan ook. Dat kan door een e-mailtje te sturen naar: willekestadtman@gmail.com. Zij neemt dan contact met je op, dus vergeet niet uw contactgegevens in de e-mail te zetten.

Langere wachttijd voor hulpmiddelen en huishoudelijke hulp

Vraagt u bij Geynwijs hulp aan vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning)? Op dit moment moeten inwoners van Nieuwegein helaas langer wachten op een hulpmiddel, zoals een rolstoel of scootmobiel. Door personeelswisselingen zijn er niet genoeg medewerkers om alle aanvragen te behandelen. De wachttijd voor een eerste gesprek met Geynwijs is hierdoor langer dan normaal. Daarna duurt het nog enkele weken tot soms maanden voordat u het hulpmiddel krijgt.

Er is een groot tekort aan onderdelen, omdat bepaalde grondstoffen moeilijk verkrijgbaar zijn. Daarom kunnen sommige hulpmiddelen op dit moment niet gemaakt of gerepareerd worden. Deze problemen duren nog zeker een paar maanden. Ook de thuiszorgorganisaties heeft een tekort aan personeel. Daarom moeten inwoners, na de goedkeuring van de gemeente, ook langer wachten op huishoudelijke hulp. Het kan een aantal weken duren tot de hulp start.

Oproep
Heeft u thuis een hulpmiddel staan dat u niet meer gebruikt? Neem dan contact op met het Wmo-loket of met het bedrijf dat het hulpmiddel heeft geleverd. Zij halen het hulpmiddel graag bij u thuis op om er iemand anders blij mee te maken.

Prentbriefkaart van de week

Naast het nieuws vindt u op De Digitale Stad Nieuwegein ook veel informatie over het heden en het verleden van de dorpen Jutphaas en Vreeswijk. Deze week in de rubriek ‘Prentbriefkaart van de week’ een uitzicht op de molen Oog in ’t Zeil in Vreeswijk.

Het belang van de prentbriefkaart voor de historische wetenschap is lange tijd door de archiefbeherende instanties onderschat. Toch zijn het juist de prentbriefkaarten, die ons een aardig beeld geven van de veranderingen in onze samenleving.

De prentbriefkaart van deze week is een zicht op de Molenstraat met de Dorpskerk in oostelijke richting in Vreeswijk en komt uit begin 1970. De uitgever van de kaart is G.E. Klein uit Vreeswijk. Gedrukt door Pe Jos uit Arnhem. De kaart is in zwart/wit gedrukt.

In het huis links woonde in de jaren dertig van vorige eeuw winkelier Eikelboom. Vrijwel alle woningen op deze afbeelding zijn nu verdwenen. Op de achtergrond de toren  van de Dorpskerk. Deze kerk is op 28 mei 1673 in gebruik genomen en is gebouwd op de fundamenten van de in 1672 verwoeste kerk.

Heeft u oude foto’s van dit gebied? Mail die naar onze redactie

Column burgemeester Frans Backhuijs: ‘Nieuwegein, een mooie gemeente’

‘Vorige week donderdag was de Internationale Dag van de Democratie. De gemeenteraad heeft dat aangegrepen om er de Week van de Democratie van te maken. De hele week waren raadsleden op pad. Ze zijn met een koffiekar, met een heuse barista, in de verschillende winkelcentra met inwoners in gesprek gegaan. Er is ook een maaltijd gehouden met inwoners voor de vergadering van de gemeenteraad. Zelf heb ik ook meegedaan aan deze gesprekken. Gelukkig was er naast kritiek ook waardering voor het werk van de gemeente en hebben we waardevolle aanbevelingen opgehaald.’

‘De Dag en Week voor de Democratie werden dit jaar voor de eerste keer gehouden. Het was daarom nog niet zo bekend, maar de activiteiten werden door veel inwoners gewaardeerd. Een bekend spreekwoord is “onbekend maakt onbemind”, dat geldt ook voor de politiek. Als inwoners op informele wijze raadsleden beter leren kennen draagt dat bij aan meer vertrouwen in de politiek. Het smaakt naar meer!’

Frans Backhuijs in 2011

‘Volgend jaar ben ik precies 12 jaar burgemeester van de mooie gemeente Nieuwegein. Ik heb dan twee periodes van zes jaar achter de rug en kan ik herbenoemd worden voor een derde periode. Afgelopen donderdag heb ik de gemeenteraad laten weten niet beschikbaar te zijn voor de derde ambtsperiode.’

‘Na 12 jaar vind ik het tijd om de bakens te verzetten en ruimte te maken voor iemand anders. Ik heb mij altijd voor de volle overtuiging ingezet voor Nieuwegein. Dat doe ik met veel plezier en zal ik ook voor de volle 100% blijven doen tot 11 mei volgend jaar. Ik hoop de komende acht maanden nog veel mooie dingen te kunnen doen voor Nieuwegein, samen met inwoners, ondernemers, raadsleden, wethouders en de ambtenaren. Daarna zoek ik een nieuwe uitdaging om wat voor de samenleving te doen.’

Burgemeester Frans Backhuijs