Het college van B & W van Nieuwegein heeft besloten de raad voor te stellen geld beschikbaar te stellen voor de realisatie van het wijkverkeersplan Doorslag.
Begin oktober heeft de gemeente het wijkverkeersplan voor Doorslag ter inspraak voorgelegd aan de belanghebbenden. In het wijkverkeersplan worden de plaatsen aangegeven waar snelheidsremmende maatregelen het te hard en onveilig rijden moeten verminderen. Ook bevat het wijkverkeersplan enkele verbeteringen voor fietsers en voetgangers. Het wijkverkeersplan kreeg tijdens de inspraakbijeenkomst op 3 oktober 2001 voornamelijk positieve reacties. Op basis van de inspraakreacties zijn enkele wijzigingen in het plan verwerkt. Op 10 januari 2002 november behandelt de raadscommissie Verkeer, Milieu en Cultuur het wijk-verkeers-plan Doorslag. Hierna besluit de gemeenteraad naar verwachting op 31 januari 2002 definitief over het verkeersplan. De start van de uitvoering wordt na de zomer van 2002 verwacht.
Op de inspraakbijeenkomst werd het plan over het algemeen positief ontvangen. Relatief veel opmerkingen betroffen de IJsselsteinseweg. Ook werd gepleit voor het verder uitbreiden van het 30 km per uur gebied en het aantal snelheidsremmers.
Enkele insprekers pleitten voor het verscherpen van de handhaving in plaats van het aanbrengen van snelheidsremmers.
Op basis van de inspraak-reacties zijn de volgende toevoeging of wijzigingen voorgesteld:
het aanbrengen van fietssuggestiestroken in plaats van fietsstroken rond Tuincentrum Baars;
het instellen van een parkeerverbod in de Pijlstaart, vanaf de Koekoekslaan tot de Randijk;
het opschuiven van de noordelijke aan te leggen drempel in de Steenarend, tot tegenover nummer 7, direct ten noorden van de Bosuil;
af te zien van het plaatsen van hekjes bij de Goudvink, omdat dit nadelen voor de toegankelijkheid van kinderen heeft.
Ontdek meer van De Digitale Stad Nieuwegein
Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.