Vitras/CMD voldoet opnieuw aan hoge kwaliteitsnormen

Kwaliteitszorgorganisatie KIWA heeft laten weten dat Vitras/CMD haar kwaliteitskeurmerk HKZ weer heeft waar gemaakt. Vitras/CMD is van 25 tot en met 27 januari getoetst op de toepassing en uitvoering van de HKZ-normen. Vitras/CMD laat zich toetsen omdat dit de kwaliteit van zorg en hulpverlening aan cliënten ten goede komt. KIWA-auditor Huib Tempelman vraagt zich altijd af of hij aan een organisatie zijn moeder of zijn kind zou toevertrouwen: ‘Bij Vitras/CMD zeg ik daar volmondig ‘ja’ op.’
Bij de terugkoppeling gaf Huib Tempelman aan dat hij Vitras/CMD sterk vindt in het nakomen en borgen van afspraken. ‘Veel organisaties blijven hangen in het alleen maar maken van afspraken.’ Het mooiste toetsmoment was toen de telefonische bereikbaarheid van een kleinschalig wijkteam verzorging en verpleging werd gecontroleerd. Deze teams zijn voor cliënten sinds kort rechtstreeks via een 088-nummer bereikbaar. ‘Bereikbaarheid is een kwetsbaar onderdeel van veel zorgorganisaties maar hier werd de telefoon binnen twee seconden opgenomen!’ Verder nam Huib Tempelman een hoog professioneel niveau in de uitvoering van het maatschappelijk werk waar: ‘Ik zie veel jonge mensen, die de nieuwste inzichten vertalen in de dagelijkse hulpverlening’. Huib Tempelman heeft er vertrouwen in dat de verbeterpunten die naar voren kwamen, voortvarend opgepakt zullen worden.Vitras/CMD ondersteunt mensen in maar liefst 47 dorpen en steden, verspreid over 13 gemeenten, waaronder Nieuwegein. In de vorm van verzorging en verpleging thuis, uitleen en verkoop van hulpmiddelen, servicediensten als maaltijdservice en personenalarmering, cursussen, ondersteuning mantelzorgers en vrijwilligers, maatschappelijk werk, dagopvang voor ouderen, thuisbegeleiding en consultatiebureaus Het HKZ-certificaat bevestigt de kwaliteit van Vitras/CMD.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk