Rapport van de Archiefinspectie

Samenvatting: Tussen november 2012-februari 2013 is door de gemeentearchivaris van Nieuwegein, belast met het toezicht op het beheer van de niet naar de archiefbewaarplaats overgebrachte archiefbescheiden een inspectie uitgevoerd. Op basis van de Archiefverordening (2009) art. 7 brengt de gemeentearchivaris hierover jaarlijks verslag uit aan het college van B&W. Het college heeft de zorg (bestuurlijke verantwoordelijkheid) voor het
informatie- en archiefbeheer van de gemeente Nieuwegein. Het rapport biedt het management inzicht in de kwaliteit van het informatie- en archiefbeheer binnen de eigen organisatie met het oog op een efficiënte bedrijfsvoering en optimale ondersteuning van de werkprocessen. In het rapport worden kneipunten gesignaleerd en oplossingen aangedragen. Van de gemeente wordt verwacht de aanbevelingen op te pakken en uit te werken. In het conceptantwoord wordt de uitwerking in concreto aangegeven.

Beslispunten:
– kennisneming van het Archiefinspectierapport
-opdrachtverstrekking tot het uitvoeren van de aanbevolen oplossingen in de organisatie (Informatisering)
-beantwoording Archiefinspectie conform brief (bijlage) Akkoord met voorstel.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk