Partners stadsmarketing Nieuwegein organiseren PLOFparade

Vanuit gezamenlijk initiatief is er op zondag 14 juli een nieuw evenement voor Nieuwegeiners: de PLOFparade. Tijdens de PLOFparade maken bezoekers over een route van drie kilometer kennis met Fort Jutphaas, de Plofsluis en Fort de Batterijen. Naast leuke activiteiten voor het hele gezin, sport en spel is er verrassend vervoer tussen de forten en de Plofsluis. Het spelen en ontdekken op de drie waterlinieplekken staat centraal. Ook is er een ludieke parade over de Plofsluis-fietsbrug. Iedereen kan vanaf 12.00 uur op de fiets of lopend starten bij Fort Jutphaas of Fort de Batterijen en ontvangt daar een plattegrond en stempelkaart. De entree is gratis.

Martijn Geerdes van Fort de Batterijen over het initiatief: ‘Geweldig om te zien wat voor leuke initiatieven er ontstaan wanneer Nieuwegein de handen ineenslaat’. Wethouder Ellie Eggengoor: ‘De energie in de stad om de parels van Nieuwegein meer bekendheid te geven, werkt aanstekelijk. Met dit evenement zetten partners gezamenlijk de schouders eronder en lanceren zij een leuk evenement voor alle Nieuwegeiners.’

Water als verbindend thema Nieuwegein is een moderne stad met een rijke historie. In Nieuwegein zijn veel historische werken in relatie tot de Nieuwe Hollandse Waterlinie zoals Fort Jutphaas, Fort Vreeswijk, Fort de Batterijen, de Plofsluis en kazematten. Ook is Nieuwegein vanwege haar ligging sterk als logistieke hotspot. Diverse ondernemers en vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties kwamen gezamenlijk tot het idee om een stadstour langs de bijzondere werken van de waterlinie te organiseren. Nu over een route van drie kilometer, een volgende editie een langere tour.

Samenwerkingsplatform In samenwerking met de citymarketeer voor Nieuwegein werken bedrijven, organisaties en de gemeente samen om Nieuwegein verder op de kaart te zetten. Het samenwerkingsplatform heeft als doel om uit te groeien naar een organisatie voor stadsmarketing Nieuwegein.

De PLOFparade is een initiatief van stadsmarketingpartners Fort de Batterijen/ID310, Down Under, ROC Midden Nederland, SportID, stadstheater DE KOM, Club Rhijnhuizen, het Natuurkwartier en RED Online Marketing.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk Kringloop+Plaza+200x60 Paul+Jansen+200x60 Moenmakelaars+200x60+alle+pagina%27s Merwestein De+strip+van+Kim+Houtzager+200x60 Koster+Schoenmode Galecop+Golf+120x90 Adverteren