Open brief aan Herman Troost (VSP)

Beste Herman,Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen? Vind je een villawijkje belangrijker dan het bouwen van Woon-Zorg-Complexen en betaalbare huisvesting voor jongeren? Opeens in het kamp van de ”rijke tak” van de gemeenteraad en heulen met de VVD, het CDA en Stadspartij PGN? Kijk van Stadspartij PGN kon ik het vermoeden, dat ze niks meer geven om een karakteristiek fruitbomengebied binnen onze gemeentegrens. Er was een tijd dat die club Progressief Groen Nieuwegein heette, maar die ideologische veren hebben zij al lang laten vallen en Chris Bouws, met als trouwe supporter Peter naast hem, bast nu als Stadspartij standpunten in de gemeenteraad. Maar jij? Laat jij de senioren in de steek en stel jij het huidige college in staat om tijd en geld te steken in een geïsoleerde villavlakte aan de ander kant van het kanaal?Jullie heten toch Verenigde Senioren Partij en niet Villa Super Patsers? Je hebt gelukkig nog een maand bedenktijd, alvorens het er in de stemming echt op aan komt.Natuurlijk wil ik best in jullie fractievergadering van de VSP best komen uitleggen, waarom woonzorgvoorzieningen voor ouderen nèt wat belangrijker zijn, dan optrekjes voor de “captains of industry”, zoals VVD-wethouder Van Linge dat noemt.Natuurlijk kan ik dan de VSP ook uitleggen, dat Nieuwegein er geen cent aan over houdt, omdat de provincie de opbrengsten graag elders in de provincie investeert.Die Herman! Vertel eens, ben je nu verblind door het luxe wonen of misleid door de mooie verhalen van de VVD (Veel Villa’s Drammen)?Arme Herman. Moet komende maandag in zijn fractie door het stof. Gelukkig is het de krant (AD-UN) allemaal ontgaan, die meldden er niks over. Maar toch: ongetwijfeld kreeg je fractie er lucht van en moet je op rapport.Nou ja, ik bel je maandag na afloop wel. Nemen we samen een afzakkertje. Kun jij je wonden likken en ik de schuimkraag.Enne…..in december bij de stemming even naar de PvdA kijken wanneer je vinger omhoog moet!Bert Lubbinge, fractievoorzitter PvdA (Partij van de Andere keus en Partij van de Arbeid).

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk