Nieuwe winkelformules openen in Nieuwegein

Op vrijdag 23 maart 2012 openen de eerste winkels binnen de 2e fase van de uitbreiding van stadscentrum Cityplaza in Nieuwegein. Het betreft een drietal voor Nieuwegein nieuwe winkelformules: Jack & Jones, ColourToColour (CTC, de dual-brand store van G-Star en Adidas) en T-Mobile. Een week later opent ook de nieuwe winkelformule ICI Paris XL haar deuren.

In de 1e fase van de uitbreiding van Cityplaza, geopend in september 2011, is een aantal grote winkels geopend die nieuw zijn voor Nieuwegein: The Sting, New Yorker, CoolCat, Saturn en Jumbo. In februari is gestart met de bouw van de 2e fase en ook hier is het doel om formules en merken toe te voegen die nieuw zijn voor het stadscentrum en voor Nieuwegein. De focus ligt op mode en modegerelateerde winkels. Naast de winkels die eind maart openen, volgen later dit voorjaar Bram Ladage, Broodexpress en de lokale ondernemer Caraat Juweliers. In de 2e fase, die in 2013 gereed is, vestigen zich onder andere supermarkt Dirk van den Broek op -1 en de formules Dirx, Dirck III en Expert aan de Markt. De vernieuwde Markt biedt straks ook veel ruimte aan horeca en terrassen.

In aansluiting op de 1e fase realiseert Multi met de 2e fase (15.000 m² winkels en 38 appartementen) een winkel-passage die loopt van het Stadshuis naar de Markt. Hierdoor ontstaat een echt ‘winkelcircuit’. De bestaande Markt krijgt een rigoureuze metamorfose. Alle gevels worden naar voren gebracht en het plein komt op dezelfde hoogte als de winkels van het huidige Cityplaza. Hierdoor wordt tevens parkeergelegenheid gecreëerd onder het marktplein en worden de auto’s aan het zicht onttrokken. Zo ontstaat een nieuw intiem plein; ‘the place to meet’ in Nieuwegein. Het bestaande Cityplaza (inclusief de 1e fase) is eigendom van Corio, ook de 2e fase zal na realisatie door Corio in eigendom worden genomen.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk