Herhaal recept via SMS

Dat sms een effectief communicatiemiddel is heeft geen uitleg meer nodig. Maar dat 60% van de patiënten ervoor kiest om het herhaalrecept via sms te ontvangen is op zijn minst opvallend te noemen.
In de pilotfase hebben al tientallen patiënten van Medsen apotheek Nieuwegein zich aangemeld voor de sms-dienst, MedSMS genaamd. Een patiënt registreert zich eenmalig bij het eerste bezoek aan de apotheek en ontvangt vervolgens drie dagen vóór dat zijn kuur ten einde loopt een sms-bericht met ophaalnotificatie. Ondertussen heeft de apotheek alle controles uitgevoerd en de medicijnen klaar gezet voor de patiënt om opgehaald te worden."Sms is gekozen omdat dit veel gerichter is. E-mail heeft toch een iets slechtere naam door de vele SPAM berichten. Sms wordt ook veel vaker gelezen en dus doeltreffender," aldus Marjolein Frankhuisen van apotheek Nieuwegein. De patiënten reageren erg positief op MedSMS en zijn verbaasd dat deze dienst nog niet bestond. Medsen heeft desondanks de primeur van Nederland met deze sms-herinneringsdienst.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk