Hoogspanningskabel ondergronds
Burgemeester en wethouders van Nieuwegein hebben alle reacties bekeken en zijn eruit: de hoogspanningslijn gaat ondergronds. De gemeenteraad van Nieuwegein besluit 13 december over het voorstel om de elektriciteitskabels door de Galecopperzoom langs de A12 te leggen. Door de hoogspanningslijn door Nieuwegein ondergronds te leggen worden eventuele gezondheidsrisico’s voorkomen. Daarnaast komt er heel veel bouwgrond beschikbaar. Landelijke regels verbieden nu...
Lees meer