Katern

Rundubos verpietert

Jaren geleden is, in aanwezigheid van de president van Namibië, het Rundu bos in Galecop geopend. De bedoeling was toen om in Nieuwegein een vrij groeiend bos te creëren met net als in Namibië een droge tijd en regentijd en bijbehorende vegetatie. Daartoe werd onder meer een sluis aangelegd om die natte en droge omstandigheden te kunnen regelen. De bezoeker... Lees meer

Nieuwe samenwerkings- overeenkomst met Rundu

De gemeente Nieuwegein heeft een nieuwe samenwerkingsovereenkomst afgesloten met Rundu, de Namibische partnerstad van Nieuwegein. De overeenkomst is op 25 augustus 2004 in Rundu ondertekend tijdens een werkbezoek van een Nieuwegeinse delegatie onder leiding van burgemeester Cor de Vos. Naast de gemeente Nieuwegein bestond de delegatie uit raadslid Willem Wijntjes van het CDA en twee vertegenwoordigers van de Werkgroep Rundu.... Lees meer

Wijntjes naar RUNDU

Terug van vakantie het schrijfsel van Herman Troost gelezen. Daarin moppert hij wat over de reis van één van onze collega's uit de raad, Willem Wijntjes. Duur en bezigheidstherapie zijn woorden die Troost er aan spendeert. En da's jammer! Herman, dat valt me van je tegen! De contacten tussen RUNDU en NIEUWEGEIN zijn zeer waardevol en niet zonder resultaat. Zo... Lees meer

Delegatie uit Rundu in Nieuwegein

In het kader van de samenwerkingsrelatie met Rundu ontvangt Nieuwegein deze week een gemeentelijke delegatie uit de Namibische partnerstad. De delegatie heeft eerst een training gevolgd bij de Vereniging van Nederlandse Gemeenten en loopt nu aansluitend een stage in Nieuwegein. Centraal thema van de stage is afvalmanagement. Te gast zijn de gemeentesecretaris Lucas Muhepa, de ambtelijk projectleider ‘Afvalcampagne’ Herman Haingura... Lees meer

Nieuwegeinse ambtenaren naar Rundu

Van 7 t/m 25 januari zullen twee ambtenaren van de gemeente Nieuwegein een werkbezoek brengen aan Rundu, de Nieuwegeinse partnerstad in Namibië. De twee medewerkers zullen Rundu ondersteunen op het gebied van financieel management en afvalbeheer. Het bezoek is onderdeel van het akkoord dat de gemeente Nieuwegein in augustus 2002 met Rundu heeft ondertekend. De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG)... Lees meer

Stagiairs uit Rundu in Nieuwegein

Van 20 september tot en met 27 september lopen 4 personen uit Namibië bij de gemeente Nieuwegein stage. De stagiairs zijn hier in het kader van een VNG-uitwisselingsprogramma over “gender” (vrij vertaald: emancipatie). De delegatie wisselt met meerdere gemeenten kennis en ervaring uit over het emancipatiebeleid in Nederland en Namibië. In dit kader bezoeken zij meerdere Nieuwegeinse instellingen en projecten,... Lees meer

Rundu delegatie onthaald op Thee – In

Op dinsdag 24 september wordt er in buurtcentrum Kerkveld weer een Thee-In georganiseerd door het Multicultureel Vrouwenproject van de Stichting Welzijn Nieuwegein. Deze keer zijn het vrouwen uit Namibië, Rundu die aan het woord komen. Nieuwegein heeft sinds enkele jaren een stedenband met Rundu. Er vinden regelmatig allerlei uitwisselingen plaats. Deze keer bestaat de delegatie uit mensen, die bij de... Lees meer
Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk