Welzijnszaken/Gemeentelijke Sociale Dienst (2002/2495)

In opdracht van de Sociale Dienst van de gemeente Nieuwegein heeft er in 2000 een cliëntentevredenheidsonderzoek plaatsgevonden. Eén van de aspecten waar cliënten niet (geheel) tevreden over bleken te zijn, was de afhandeling van klachten. Een werkgroep Klachtenbehandeling heeft in 2001 alle reacties uit het onderzoek nader onderzocht en heeft de knelpunten geanalyseerd. Vervolgens heeft zij voorstellen gedaan om klachten te voorkomen door betere informatie aan de cliënten te verstrekken.

Tevens is er een verbeterde procedure tot stand gekomen om de binnengekomen klachten sneller af te handelen. Hierbij wordt aangesloten bij de gehanteerde gemeentelijke richtlijn klachtenbehandeling. Het college heeft de eindrapportage van deze werkgroep voor kennisgeving aangenomen. De notitie wordt ter inzage gelegd voor de betreffende nieuwe raadscommissie. Commissiesamenstelling en vergaderdata worden na de vorming van het nieuwe college bekend gemaakt.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk