Samenwerken aan nieuwe werkwijze

De gemeente Nieuwegein neemt vanaf 1 januari 2015 tal van taken over van het Rijk op het gebied van werk, welzijn en zorg voor jong en oud. Vanaf die datum kunt u met uw vragen op dit gebied terecht bij één van de vijf wijkservicepunten in de stad. Verder komt er een advies- en informatielijn en een digitale sociale kaart. Sociale wijkteams buigen zich over de complexere zorgvragen en komen samen met u tot passende oplossingen. Het geheel noemen we Brede Toegang.

Om dit alles op te zetten is een goede samenwerking en een gedegen werkwijze noodzakelijk. Je moet als hulpverlener weten welke professionals en vrijwilligers er zijn in de wijk, hoe kun je elkaar vinden, hoe ben je inzetbaar in het nieuwe samenspel en hoe kun je samenwerken. Wat gaat er goed, wat kan er beter? Hoe zorgen we er samen voor dat u op de juiste plek komt met uw vraag? Deze week is een reeks van bijeenkomsten gestart om iedereen goed te informeren over de aankomende verandering en antwoord te vinden op die vragen. Allerlei professionals en vrijwilligers hadden gehoor gegeven aan de uitnodiging, zoals o.a. maatschappelijk werkers, welzijn coaches, sociaal beheerders, wijkverpleegkundigen, GGZ preventiemedewerkers, onderwijskundigen en wmo-consulent van organisaties als van Vitras, MOvactor, buurtzorg, Lister en BSO de Evenaar en de gemeente.

Wethouder Hans Adriani: “Nieuwegein werkt hard aan een netwerk dat antwoord geeft op uw vragen over wonen, werk, welzijn en zorg. Zo valt niemand tussen wal en schip.”

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk