Samenwerken aan een aantrekkelijke binnenstad

Het versterken en vergroten van de aantrekkingskracht van de binnenstad van Nieuwegein. Dat is het doel van de samenwerkende partners met de oprichting van stichting Binnenstadsmanagement in Nieuwegein. Maandag 27 juni zetten zij hun handtekening onder dit nieuwe samenwerkingsverband. Ariane Kop (voorzitter van de stichting): “Bezoekers van de Nieuwegeinse binnenstad hebben de afgelopen jaren ervaren dat het gezelliger is geworden in het centrum. Die positieve lijn willen we met deze stichting voortzetten en de beleving verder uitbouwen. Door alle kwaliteiten van de samenwerkingspartners te bundelen kunnen we een verrassend aanbod bieden dat meer bezoekers trekt die langer en vaker genieten van de binnenstad.”

De samenwerkende partners in de binnenstad van Nieuwegein willen dat de binnenstad een aantrekkelijke bezoek- en verblijfsplek is voor de huidige bezoekers, maar zeker ook voor nieuwe bezoekers. Daarom hebben zij de afgelopen periode gezocht naar intensivering van hun onderlinge samenwerking. Dit heeft geleid tot de wens om een Stichting Binnenstadsmanagement Nieuwegein op te richten.

Wethouder Hans Adriani: “De binnenstad van Nieuwegein is een centrale ontmoetingsplek voor inwoners en ondernemers met veel belangrijke voorzieningen. Ook is de binnenstad een belangrijk visitekaartje van de stad. Daarom hebben we hier, samen met andere partijen, de afgelopen jaren veel in geïnvesteerd. Er liggen echter nog veel kansen om de binnenstad verder te ontwikkelen tot een aantrekkelijk en levendig stadshart. Dat vraagt om een gezamenlijke inspanning van alle partijen wat in de stichting goed opgepakt kan worden.”

Door de samenwerking binnen stichtingsverband zijn de lijnen kort en kan er efficiënt worden gewerkt aan een aangename en betekenisvolle binnenstad. De nieuwe binnenstadsmanager, Hildegard Assies, is de verbindende schakel tussen alle partijen. Hildegard Assies: “Samen willen we nieuwe ideeën ontwikkelen die bezoekers verrassen en de binnenstad van Nieuwegein op de kaart zetten. Ook belangrijk om nieuwe ondernemers te trekken naar de binnenstad! Daarbij willen we de meerwaarde en het programma van de bibliotheek, Cityplaza, de markt en De KOM zichtbaarder maken en versterken. We zien graag dat dit leidt tot meer warmte, kleur en gezelligheid in de binnenstad, een nieuw gezicht voor de binnenstad dat past bij deze tijd!”

Tot de binnenstadspartners behoren: Winkeliersvereniging Cityplaza, Wereldhave (eigenaar Cityplaza), DE KOM stadstheater en kunstencentrum, Nieuwegeinse Markten, HB Capital (ABC locatie), Bibliotheek De Tweede Verdieping, Wijkplatform Centrum-Merwestein en Gemeente Nieuwegein.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk