Rabobank domineert in ‘De Slag om Nieuwegein’

Voor de vierde keer op rij organiseerde de Lions Club in Nieuwegein ‘De Slag om Nieuwegein.’ In het Business Centrum aan de Blokhoeve gingen 11 teams van vijf personen de strijd met elkaar aan. ‘De Slag om Nieuwegein’ is een uitdagend spel, waarbij over verschillende thema’s vragen worden gesteld. Elk team beantwoord in ca. 90 minuten vragen over ruim twintig thema’s met betrekking tot Nieuwegein. Er was veel competitie. Uiteindelijk heeft het team Zakelijke Relaties van Rabobank Utrecht e.o. gewonnen. De tweede plaats was voor het team MMC van Rabobank Utrecht e.o.

Het goede doel van ‘De Slag om Nieuwegein 2014’ zijn de drie Nieuwegeinse erfgoedinstellingen, te weten de Historische Kring Nieuwegein met museum Warsenhoeck, De Museumwerf Vreeswijk en het Vreeswijks Museum. Zij kregen aan het einde van ‘De Slag om Nieuwegein’ een cheque uitgereikt van 3.500,- euro.

De erfgoedinstellingen moeten het prijzengeld aan een gezamenlijk project besteden. Dat zal worden een educatieve film over de geschiedenis van Nieuwegein voor de groepen 7 en 8 van het basisonderwijs. De erfgoedinstellingen willen hiermee bereiken dat ieder kind het basisonderwijs in Nieuwegein zal verlaten met kennis van de geschiedenis van onze stad.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk