Overleg bewoners Dukatenburg en Mitros

Naar aanleiding van de berichtgeving omtrent de problematiek in en rond het flatgebouw aan de Dukatenburg, waar afgelopen maart een wietplantage werd ontmantelt, lijkt er een balletje aan het rollen te zijn gegaan. Al zeer spoedig na het verschijnen van deze artikelen op de Digitale Stad Nieuwegein en in het Algemeen Dagblad werd als eerste het slot van de buitendeur van genoemd flatgebouw alsnog gerepareerd. Inmiddels heeft het gebouw vanbinnen een flinke schoonmaakbeurt gekregen en zijn diverse bewoners aangesproken op rommel of voorwerpen die zij niet op de galerijen mogen laten staan.

In de tussentijd is er meerdere malen contact geweest tussen woningbouwvereniging Mitros, de verhuurder van de flats en de bewoners. Dat resulteerde afgelopen woensdag 12 april in een gesprek tussen een vertegenwoordiger van Mitros en een aantal bewoners om wat zaken op een rijtje te zetten.

Duidelijk werd dat Mitros zich realiseert dat het onderhoud te wensen overlaat en de vervuiling aanzienlijk is. Derhalve wordt er voorlopig een huismeester aangesteld, die 2 à 3 keer per week in het gebouw komt controleren of bijvoorbeeld de verlichting nog in orde is, om kleine reparaties uit te voeren en om de schoonmaak aan te sturen. Ook zal de afdeling vastgoedbeheer wat vaker langskomen om problemen eerder te signaleren en zal het veelvuldig defect zijn van het slot van de toegangsdeur onder de aandacht blijven.

Er werd afgesproken dat de bewoners contact op zouden nemen met de afdeling Preventie van de brandweer teneinde een onderzoek te laten doen naar de (brand)veiligheid van hun flatgebouw. Inmiddels is bekend dat de brandweer daartoe niet bereid is, omdat het om een particulier gebouw gaat.

Wat betreft het huurders beleid kan Mitros weinig ondernemen. Een optie kan zijn om de bestaande huisregels ten aanzien van nieuwe huurders wat aan te scherpen. Hierover zal echter door de woningbouwvereniging zelf beslist moeten worden. Men is echter wel voornemens de communicatie naar de bewoners toe te verbeteren en om mensen op onaangepast gedrag aan te spreken.

Toegezegd werd dat Mirtos over ongeveer twee weken het een en ander zal terugkoppelen naar de bewoners.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk