Nieuwegein, waarom?

Tijdens zijn omzwervingen door en om Nieuwegein heeft de Nieuwegeiner Arend Bloemink (1946) vrijwel altijd zijn camera bij zich. Zijn camera is als ware het een verlengstuk van zijn hand. Een veelgebruikt verlengstuk. Hij fotografeert dat wat hem opvalt. Soms is dat iets bijzonders. Soms is dat iets alledaags. Soms fotografeert hij een evenement in Nieuwegein (wielerrondes, openingen, activiteiten van B&W, jeugdvoetbal, een trouwpartij, …). Soms valt zijn (camera)oog op een heel gewoon, maar prachtig stukje natuur. Soms ook fotografeert hij al wandelend in de wilde weg en ziet hij thuis wel wát er op zijn geheugenkaartje is vastgelegd.

En dan zijn er nu en dan van die momenten dat hij verzucht: Nieuwegein, waarom? En mocht u deze verzuchting ook wel eens slaken, laat ons dan weten waaróm u uw verzuchting slaakt. Misschien ziet Arend er een foto in.

Arend: ‘De tunnel die het stadspark Parkhout verbindt met de wijk Fokkesteeg. Een ooit wat saaie, sombere tunnel. Een tunnel voor fietsers en voetgangers. In de tunnel een trap naar een van de twee perrons van de sneltram. Niks bijzonders. De Parktunnel. Tot op 14 februari 2007 de toenmalig wethouder Carla Breuer (nu is zij burgemeester in Zuid-Holland) acterend als grafiti-artist het startsein gaf voor een bij-de-tijdse kunstmanifestatie èn een aansluitend voor-eeuwig-aanwezig kunstobject. Maar hoe is het er nu mee gesteld ?’

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk