Nieuwegein gaat inzetten op citymarketing: “`Mensen moeten verliefd worden op Nieuwegein`”

Nog steeds zien veel mensen onze stad als saai, te stedelijk, verpauperd en niet-kindvriendelijk. Daarnaast weten veel mensen en bedrijven binnen en buiten Nieuwegein niet wat voor moois onze stad allemaal te bieden heeft. “Het gevoel van trots mist bij de Nieuwegeiners, wat ook blijkt uit het Toekomstgesprek Ruimte voor ondernemerschap”, aldus VVD raadslid Marco Diekstra. De VVD is van mening dat een aantrekkelijk imago van belang is om inwoners en bedrijven aan te trekken en te behouden. Nieuwegein heeft immers ontzettend veel te bieden: veel groen, fiets- en autovriendelijk, goede recreatiemogelijkheden, centrale ligging, regionaal en mooi stadscentrum, twee oude kernen, Hollandse waterlinie met een voorlopige vermelding op de werelderfgoederenlijst van de Unesco en veel werkgelegenheid.

Diekstra: “om dit aan mensen binnen en buiten Nieuwegein te vertellen en Nieuwegein een helder en duidelijk profiel te geven, is city-marketing noodzakelijk. Op die manier kan Nieuwegein zich nadrukkelijker positioneren in de regio en het helpt om de concurrentiepositie van Nieuwegein in den brede te versterken.”

Om die reden heeft de VVD tijdens de financiële raadsvergadering van 2 juli jl., een motie ingediend, welke mede is ondertekend door de PvdA, waarin ze het college vraagt om in hetzelfde kwartaal van de vaststelling van de toekomstvisie, met een voorstel voor stadspromotie/citymarketing te komen door middel van een geïntegreerde aanpak, waarin meerdere partijen actief betrokken zijn. Betrokkenheid van het lokale bedrijfsleven is hierbij essentieel om een breed draagvlak te creëren. Het voorstel is met meerderheid van stemmen aangenomen door de gemeenteraad.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk