Nieuwe winkelformules in Cityplaza

Multi Vastgoed heeft zeer recent huurovereenkomsten afgesloten met La Place, Esprit Mode, Van Haren schoenen, Frantzen sportmode, Zeeman, een wijn tapasbar, een ijssalon, een Phone repair en een Grieks restaurant voor de 2e fase uitbreiding stadscentrum Cityplaza in de binnenstad van Nieuwegein. De meeste formules zijn nieuw voor Nieuwegein, maar sluiten goed aan bij de NIEUW!NIEUWEGEIN ontwikkelingen. Eerder contracteerde Multi al een Dirk supermarkt, Dirx drogisterij, een Dirck III slijterij en witgoedzaak Expert.

In aansluiting op de eerste fase (geopend in september 2011) realiseert Multi een winkelpassage die loopt van het Stadshuis naar de Markt. Hierdoor ontstaat een echt ‘winkelcircuit’. De bestaande Markt krijgt een rigoureuze metamorfose. De tweede fase omvat in totaal 15.000 m2 winkelruimte en is gericht op formules met name in de mode en horeca, die een aanvulling vormen voor Nieuwegein. Het eerste deel is inmiddels geopend met onder andere Jack & Jones, ColourToColour. (CTC, de dual-brand store van G-Star en Adidas), Sandwich, ANWB winkel, Bram Ladage BroodExpress, Coffee to go, T-Mobile store, ICI Paris XL en de lokale ondernemer Caraat Juweliers.

In overleg met de toekomstige, merendeel mode- en horecaondernemers is gekozen om in maart 2014 te openen. Dit is voor deze huurders het meest interessante seizoen om te starten. Ook zijn dan de woningen en de openbare ruimte gebruiksklaar. Dit alles draagt bij aan een succesvolle opening. Met de opening van de 2e fase in maart 2014 wordt de concurrentiepositie en aantrekkingskracht van Cityplaza in de Zuid regio van Utrecht aanzienlijk vergroot.

‘Wij kijken uit naar de grand opening in maart 2014. Het is in de huidige tijd logisch dat indien een ondernemer een nieuwe zaak opent alles perfect moet zijn en dat ondernemers hun nieuwe winkel in het voor hen meest commercieel interessante seizoen willen openen. Bij de gezamenlijke opening moeten de bouw en de inrichting van het openbaar gebied dan ook volledig zijn afgerond’, aldus Kees Bont, voorzitter winkeliersvereniging Cityplaza.

Het stadscentrum van Nieuwegein transformeert van een naar binnen gekeerd, overdekt winkelcentrum naar een open, veelzijdig, levendig en volwaardig stadscentrum waar alles zich afspeelt: winkelen, werken, wonen en uitgaan. Het centrum krijgt een eigen identiteit, een plek die daadwerkelijk voelt als het hart van de stad en waar inwoners van de regio elkaar ontmoeten. Hiermee onderscheidt Nieuwegein zich van andere groeisteden.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk