Jongen betaalt met vals geld bij Dobey

Bij dierenspeciaalzaak Dobey op winkelcentrum Muntplein is woensdag 11 november j.l, vlak tegen sluitingstijd, betaald met vals geld. De klant was zich ervan bewust dat het geld vals was, na controle door de winkelmedewerkster sprak zij de klant hierop aan en vluchtte de jongen naar buiten en ging er vandoor.

Ton Haspels van Dobey Nieuwegein: ‘De medewerkster rende er nog achteraan maar kon hem niet inhalen. Het was haar eerste reactie maar wij verbieden het om achter deze gasten aan te lopen dat kan zeer gevaarlijk zijn want je weet niet wat hij gaat doen.’

Haspels heeft geprobeerd digitaal aangifte te doen, maar dat lukte niet. Ook het buurt-alarmsysteem tussen de winkeliers onderling werd niet ingeschakeld. Aangifte doen op het bureau is Haspels niet van plan want dat kost hem als ondernemer zeer veel tijd. Herkent u de jongen op de foto? Laat het dan de politie weten.

Update: Donderdagavond rond 17.30 uur heeft de jongen zich gemeld bij de eigenaar van Dobey op het Muntplein. Dit naar aanleiding van het bericht op De Digitale Stad Nieuwegein. Hij heeft, na een goed gesprek, het wisselgeld teruggegeven. Wat er met het valse geld is gebeurd is ons niet bekend. Daarom nu het bekend balkje op de foto’s.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk