Inwoners maken kennis met Geynwijs

Professionals van Geynwijs ontmoeten, een demo bekijken van de opzet van de digitale sociale kaart van Geynwijs, in gesprek gaan met de wethouder over de veranderingen in de zorg in het Geynwijscafé en genieten van een warm drankje en/of erwtensoep. Diverse inwoners van Nieuwegein maakten zo op zaterdag 13 december kennis met Geynwijs. Die dag werden ook twee Geynwijspunten officieel geopend: Geynwijspunt Zuid aan de Ratelaar 37 in het Buurtplein Zuid en Geynwijspunt Mondriaanlaan in het EMC Mondriaanlaan 7. Binnenkort volgen de andere drie punten.

Nederland verandert en de zorg verandert mee. Zo ook in Nieuwegein. Geynwijs is de manier waarop Nieuwegein dit heeft georganiseerd. Het Wmo loket en het Centrum voor Jeugd en Gezin gaan hierin op. Geynwijs staat voor dé plek waar alle inwoners van Nieuwegein terecht kunnen met vragen over wonen, participatie, welzijn, gezinsrelaties en zorg in de buurt. Inwoners kunnen vanaf 1 januari 2015 bellen naar de informatie- en advieslijn (030)410 06 66, surfen naar de website van Geynwijs, een mailtje sturen of binnenlopen bij één van de vijf Geynwijspunten in de buurt. Betrokken medewerkers staan de inwoners te woord. Is er meer aan de hand? Dan komt een professional van Geynwijs bij de inwoners langs voor een gesprek en om samen met hen te zoeken naar passende oplossingen.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk