Grote wijzigingen in het openbaar vervoer op komst

Als het aan de provincie Utrecht ligt dan gaat het openbaar vervoer in de regio flink op de schop. Dit blijkt uit het concept Vervoerplan 2020 die de provincie Utrecht onlangs presenteerde. In Nieuwegein zijn een aantal grote wijzigingen te verwachten. Voordat de provincie een besluit neemt, en dat is in september dit jaar, kan iedereen de enquête invullen en zijn of haar mening geven over de voorgestelde wijzigingen. Meedoen aan de enquête kan tot 1 juli dit jaar.

Wat zijn de wijzigingen

– Lijn 71, 72 en 271 rijden niet meer naar Nieuwegein, maar tot P+R Westraven als U-link 34
– Lijn 283 en 287 krijgen extra haltes in Nieuwegein, waardoor nieuwe verbindingen naar USP ontstaan
– Lijn 74 gaat zondags elk kwartier rijden, ook ’s avonds rijdt de kwartierdienst langer door. In de spits gaat de frequentie in de drukste richting omhoog naar een ‘7,5-minutendienst
– Lijn 66 wordt opgeheven
– Lijn 65 gaat dagelijks de hele dag een halfuurdienst rijden. Op weekdagen overdag blijft lijn 65 hoogfrequent rijden tussen Utrecht Centraal en Plettenburg. De bediening van Het Klooster wordt overgenomen door lijn 48 die via de A27 gaat rijden. U-flex vult het aanbod op Het Klooster aan
– Lijn 44 gaat via de A27 rijden, waardoor tevens een directe verbinding ontstaat tussen bedrijventerrein Het Klooster en busstation Vianen Lekbrug
– Lijn 77 wordt U-link 77, de route in Galecop wordt versneld sneller en directer. De frequentie wordt in de spits verhoogd naar een ‘7,5-minutendienst. De frequentie in de daluren en op zaterdag wordt verhoogd van een kwartierdienst naar een ’10-minutendienst. In de avonduren wordt de frequentie verhoogd naar een kwartierdienst

De nieuwe voorgestelde dienstregeling zoals gesteld in het concept Vervoerplan 2020 gaat in op zondag 15 december aanstaande en geldt voor de periode van één jaar.

One thought on “Grote wijzigingen in het openbaar vervoer op komst

  1. Bas

    – Lijn 74 gaat zondags elk kwartier rijden, ook ’s avonds rijdt de kwartierdienst langer door. In de spits gaat de frequentie in de drukste richting omhoog naar een ‘7,5-minutendienst

    Fijn hoor, NOT.
    Nog meer overlast van optrekkende bussen.
    Ik kan niet wachten op de elektrische exemplaren.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk