Gemeente verbetert Servicelijn Stadsbeheer

Burgers in Nieuwegein kunnen de gratis Servicelijn Stadsbeheer van de gemeente bellen met klachten, vragen om informatie en het doen van meldingen over gebreken in de openbare ruimte. Bij de evaluatie van het functioneren van de Servicelijn is gebleken, dat er op een aantal punten verbetering nodig is. Op piekmomenten ontstaan er wachttijden en de druk op medewerkers van de Servicelijn is erg hoog.

Om de Servicelijn beter te laten functioneren, de wachttijden te verkorten en zo de klantvriendelijkheid te verhogen, treft de gemeente de komende maanden een aantal maatregelen. De door de Servicelijn gebruikte software wordt aangepast, zodat een snellere invoer van meldingen mogelijk wordt. Hiernaast krijgen de medewerkers van de Servicelijn extra scholing in het gebruik van de software, zodat ze meldingen sneller kunnen invoeren en verwerken. De snellere invoer leidt tot een verkorting van de wachttijden.

De gemeente bekijkt momenteel nog andere mogelijkheden om de klantvriendelijkheid van de Servicelijn verder te verbeteren. Het gratis nummer van de Servicelijn Stadsbeheer is 0800-0230258. De Servicelijn is op doordeweekse dagen te bereiken van 08.30 uur tot 17.00 uur.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk