Nieuwe site voor de gemeente: ‘informatie makkelijker en sneller te vinden’

Vanaf volgende week heeft de gemeente een nieuwe website. Deze nieuwe site kenmerkt zich door een veel overzichtelijker aanbod van informatie. De informatie is niet alleen makkelijker maar ook sneller te vinden.

Inwoners gerichte website
De gemeente heeft vanaf volgende week een nieuwe site. Een site waar vooral informatie op terug te vinden is waar de inwoners om vragen. ‘Dat hebben we ook zorgvuldig gemeten. Niet alleen aan de hand van cijfers van internet die aangeven waar de inwoners met name naar zoeken, maar ook aan de hand van de vragen die we via het Klant Contact Centrum en social media binnen krijgen’ aldus de gemeente.

Toptakensite
Zo’n site wordt een toptakensite genoemd; je kijkt dan echt naar welke informatie (”taken”) wordt gevraagd en hoe we die zo gebruiksvriendelijk mogelijk kunnen aanbieden. Een andere belangrijke eigenschap van zo’n site is dat hij meebeweegt met de ontwikkelingen die in de stad spelen. Dit betekent dat met name de informatie op de eerste pagina regelmatig “ververst” wordt. Als de zomer er aan komt gaan mensen bijvoorbeeld hun garage opruimen en willen ze weten hoe het ook alweer zat met afval wegbrengen. ‘Ook hebben in de zomer ineens veel mensen vragen over het aanvragen van een nieuw paspoort. We proberen dus zo veel mogelijk in te spelen op wat er op dat moment bij onze inwoners speelt.’

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!Reactie annuleren