Katern

Gemeente voert ontmoedigingsbeleid wat betreft bereikbaarheid via e-mail

Steeds meer gemeenten kiezen ervoor om niet bereikbaar te zijn per e-mail. Uit het onderzoek Bereikbaarheid Gemeenten van Wij Verdienen Beter blijkt dat 76 gemeenten op hun website enkel nog een formulier hebben staan voor burgers om online contact op te nemen. Dit is een toename van 13 procent ten opzichte van 2015 van gemeenten die niet meer bereikbaar zijn per e-mail.

Voor het onderzoek ‘Bereikbaarheid Gemeenten’ werd aan alle Nederlandse gemeenten per e-mail een eenvoudige vraag gesteld, het toesturing van de verordening jeugdhulp. Overeenkomstig de e-mailgedragslijn voor overheden moet deze e-mail binnen 2 dagen worden beantwoord.

Peter van de Wijngaart van ‘Wijverdienenbeter’: ‘Interessant bij de gemeente Nieuwegein is dat de link ‘e-mail’ op de voorpagina niet gaat naar het e-mailadres maar naar een contactformulier. De gemeente Nieuwegein is dus nog bereikbaar per e-mail maar lijkt een ontmoedigingsbeleid te hebben door het e-mailadres minder goed vindbaar te maken.’

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk